Семінар-практикум для бібліотекарів

30 листопада 2017 року на базі Староприлуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Липовецької районної ради Вінницької області відбувся семінар-практикум для бібліотекарів. У рамках цього заходу Староприлуцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. першою у Липовецькому районі розпочала роботу з реалізації проекту «Жива бібліотека».

         «Жива бібліотека» - відносно новий проект, започаткований у Данії, першочерговою метою якого було подолання стереотипів у ставленні до людей різних національностей (іншими словами – расизму). Досить новою та ще незвіданою формою роботи ЖБ стала й для бібліотекаря Староприлуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Бережанської І.М. Заручившись підтримкою колективу свого освітнього закладу, Ірина Миколаївна, спробувала адаптувати досить нову та складну форму роботи.

         Гостей семінару-практикуму зустрічали юні читачі шкільної бібліотеки. Після урочистого вітання шкільні бібліотекарі попрямували на екскурсію до приміщення шкільної бібліотеки, яку проводила Ірина Миколаївна. Згодом у методичному кабінеті, де проходила решта роботи, гостей вітала директор школи Майструк Г.М.

         Основна частина заняття проходила у два етапи: теоретичний аспект – висвітлення діяльності шкільної бібліотеки, теоретичні засади створення та використання «Живої бібліотеки» - презентувала бібліотекар Бережанська І.М.; практичний аспект – робота в групах, реалізація адаптованої моделі «Живої біблоітеки» - розкрили координатори семінару-практикуму Давідчук А.О. та Кабанюк К.В.

         Основна увага була акцентована на формі та практичному втіленню принципів ЖБ. Практична частина заходу була присвячена вирішенню проблеми професійного вигорання педагогічних працівників. Обране тематичне спрямування організатори заходу рахують актуальним та таким, що на сьогодні потребує максимальної уваги. Тому запрошені «живі книги» у своєму спілкуванні намагались максимально приділити увагу саме особистості бібліотекаря, а не його/її професійним якостям чи навичкам. Серед запрошених «живих книг» був дизайнер інтер’єру, фітнес тренер, стиліст-візажист та перукар. Учасники семінару, об’єднавшись у 4 групи, працювали з кожним із 4-х запрошених «живих книг». Для забезпечення оптимального спілкування та «читання» кожні 15 хвилин здійснювалась ротація груп.

Наприкінці заходу всі обмінялись контактами, емоціями та враженнями від роботи. Проведений семінар-практикум можна вважати вдалим початком впровадження у діяльність бібліотек подібної форми роботи.


2017-12-07 15:32:33